Het Roze Olifantje – Ik denk er niet aan

vrijdag 20 februari 2009

What’s in a name?

What’s in a name? vroeg Shakespeare zich ooit af. Welnu, in de Wondere Wereld van Reclame moet een naam toch redelijk wat in zich hebben, dacht ik zo. Of op zijn minst makkelijk te onthouden zijn. Of juist niet? Ik weet het niet meer zeker na het zien van deze commercial. Ik weet wél dat ik deze naam in ieder geval nooit kan onthouden, laat staan fatsoenlijk uitspreken: oscillococcinum.

Zie mezelf al staan bij de drogist. “Doe mij die Oscoc… Die Oliisci… Coodulsul… Dat spul voor griep!” Waarop de drogistmedewerker mij waarschijnlijk vreemd aankijk,t omdat ze ook geen idee heeft wat ik in godsnaam bedoel. Wat mij betreft dus geen handig gekozen naam. En om te zeggen dat de commercial veel goedmaakt… Helaas. Ik zie het maar zo: als het me op een dag lukt die naam te onthouden en ik ben toevallig aan het Scrabbelen, dan pak ik die 3 keer woordwaarde dubbel en dwars mee!


5 reacties op “What’s in a name?”

  1. Zo moeilijk is het toch niet uit te spreken? Gewoon oscillococcinum toch?

  2. Jaja sheriff, is ook! ;-)

  3. Logische oplossing als reactie op wat iedereen riep bij de briefing: “mogen we een andere naam bedenken…?” :)

  4. Ik denk dat het prima kan werken. Zowel de naam als het medicijn.

  5. Ik denk dat deze commercial niet de griep, maar eerder zichzelf de das om doet… En daar zullen de makers goed ziek van zijn…

    Overigens wel skitterend dat de Lighttown op subtiele wijze onder de aandacht wordt gebracht! ;-)

Roept u maar