Het nieuwe logo van Gall & Gall stamt al uit 2007. Een prachtig logo, ontwikkeld door Millford Brand-id in Leiden. Een G met in de restruimte de vorm van een fles met etiket. Op 11 mei 2007 werd de eerste gerestylde winkel van Gall & Gall geopend in Leidschendam. Een pilot-winkel met als doel te testen hoe alcoholminnend Nederland reageert op de nieuwe positionering van het merk. Pas in 2008 volgden op chronologische volgorde de pilot-winkels in Leiderdorp, Leiden en Muiden.
Ondertussen is het 20 februari 2009 en heb ik nog steeds niets van de herpositionering vernomen. Hoog tijd dus om de website van Gall & Gall eens te checken. De site heeft nog steeds zijn oude jasje aan, en dat kan bij een geleidelijke verandering van je positionering. Het is alleen jammer dat er na heftig klikken en scrollen niets te vinden is over de nieuwe uitstraling. Op zo’n verfrissende corporate identity mag je namelijk best een beetje trots zijn.
Heb je een linkje met foto’s van de nieuwe winkel?
Hieronder staan 2 linkjes waarmee je de uitstraling van de winkel kan bekijken:
Elsevier Retail – Gall & Gall vernieuwt slijterijformule
Distrifood – Gall & Gall test nieuwe formule