Skoda is goed bezig met hun communicatie de laatste tijd. Waar ze eerst een beetje een suffig imago hadden, zijn ze recentelijk steeds innovatiever bezig. Een tijdje geleden brachten ze de Octavia op opvallende wijze onder de aandacht door deze op afstand bestuurbaar te maken. Je kon er niet mee rijden helaas, maar wel toeteren, de ruitenwissers aanzetten en verschillende teksten uit een luidspreker laten schallen. Iedere bezoeker had 2 minuten de controle over de Skoda die ergens in Nederland geparkeerd stond.
Nu loopt er een campagne om de Skoda Fabia aan de man te brengen. De Mini Cooper-achtige auto is verkrijgbaar in meer dan 169 kleurencombinaties. “Poeh, kiezen…” hoor ik de consument al verzuchten. Geen nood, op de speciale actiesite staan 2 mannen klaar die de auto overspuiten in de kleuren die jij aangeeft. Best slim van Skoda.
Bijbehorende commercial is ook opvallend in automotive-land.
wacht even Skoda-rijder… Ik volg je niet…
En dan natuurlijk niet de commercial te vergeten van de nieuwe Skoda Superb.
Voor degenen die het niet meer weten. http://watisditvoorauto.nl/